Monday, December 3, 2012

SUNNATUALLAH....

assalamualaikum...

bismillahirrahmanirahim...

"Beginikah perjalanan hidup aku sebagai khalifah?,beginikan yang di atur oleh Nya untuk aku? "detik hati kecil ini..

"Adakah Dia ciptakan kau untuk diriku,menjadi imam untuk aku?" bisik hati ku ketika duduk berteleku diatas sejadah usai solat subuh tadi...aku merasa kosong ketika itu.

"Adakah kau benar-benar diciptakan sebagai ujian untuk aku?" semua persoalan berlega-lega di fikiran ku..hampir 5 tahun perkenalan ini,pelbagai dugaan yang aku tempuhi...gembira,sedih,sakit,kosong....

"Andai kau bukan jodoh untuk aku lg,bagaimana dengan kehidupan aku selepas ini?" tabah kah aku untuk menghadapi nya lagi setelah perjanjian di antara dua jiwa terlafaz..



Ya,aku mungkin tidak dapat melawan ketentuan Ilahi dalam merencanakan kehidupan aku dulu,kini dan akan datang,kerana aku merasakan aku adalah perancang yang terbaik,tetapi aku harus ingat bahawa Allah adalah menentu yang lebih baik.






No comments: