Sunday, May 20, 2012

11 ~ 20 ~ duhai hati part 1

bismillahirrahmanirrahim...

sebelum itu,ku ingin memohon BERJUTA KEMAAFAAN kepada sorang hamba ni,(tu pun kalau dia terbaca blog ana ini).bukan untuk menidakkan fakta atau menunding jari kepada sesiapa..tetapi untuk berkongsi apa yang terjadi pada diri ini...andai  bisa undur masa ini,ku tak mahu kembali ke alam dewasa ni..

 "siapa yang patut marah siapa ni" terdetik di hati ana..
hari sabtu,ana mengatur langkah menuju ke rumah kawan baik ana, sha untuk meluahkan apa yg terpendam.. sekarang,hanya sha sorg jer tempat ana bercerita masalah..cukupla sha jer tau..biar pun ana memikili ramai kawan baik,tapi ana lebih selesa untuk bercerita dengan sha dah fas.tapi syg,fas di kuantan.
  "sha,slh ka ana buat begitu?,susah ka untuk memahami ana ni.."
"sabar ana,mereka tidak berfikir seperti kita.perempuan ni so complicated hehe".
" sha punya pun sama jer,keadaan kita serupa jer ana"
 "serious,sgt susah untuk memahami"


 "dah semiggu,bagaimana kawan ku ini?" masih terdetik di hati ini..
mungkin kali ini ana yang bersalah kerana terlalu ikut perasaan..

kata nya..."budak2,sampai ble2 pun bdak"
kata ku...." yap im childish"..

i admit,sometimes i'll be like childish when thinking..orang pempuan,memang selalu berfikir ikut nafsu,sebab tu nafsu dia banyak hahah...ustaz azhar idrus pun ada cakap dalam ceramah dia,"memang jenis orang perempuan perangainya supo budok..kuat ngajuk.. so orang laki2 (suami2) kena la banyak bersabar..orang pempuan memang banyak nafsu,macam budak2 klu bershoping sume dia nak beli..bila tak dapat,dia ngajuk."


tak pernah ana anggap kawan ana ni sampah.bila perlu kutip,bila tak perlu buang tu kata dia la huhuh..ana dah berterus terang dengan dia yang ana tak suka itu dan ini,adakah itu masih kurang jelas pada dia? tapi perkara tu tetap terjadi juga..adakah kawan ana ni sengaja untuk menguji kesabaran ana@ membalas dendam atas perbuatan ana selamani?

betul katanya, "jeles tak layak tuk aku ".... ya ayat ni paling ana suka hahaha........ see once see once..

kenapa masih ada gambar itu di blog itu?sampai BILA harus begini?????????????? 

Ya Allah,peliharalah aku dan sahabatku ini...

mungki ana tak seperti "dia" yang mampu patuh pada arahan,yang tunduk mendengar kata..tapi ana tak penah salahkan kawan ana kerana semua ini terjadi tanpa di duga..mungkin lepas ni,kalau ana seperti natural,itu tandanya jantung ana sudah mulai berhenti berdengup.

sekadar renungan bersama; ayuh kita kaji intipati surah an-nur;ayat 31

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.




to be continue...........